Cultuur maakt een provincie aantrekkelijk om te bezoeken of in te wonen.
In 2014 realiseerde Tuesday voor Cultuurcompagnie Noord-Holland het onderdeel ‘Cultuur op de kaart’ als aanvulling op de responsive corporate website van Cultuurcompagnie.
De interactieve kaart toonde alle monumentale gebouwen, forten, stolpboerderijen, kerken en molens, plus een breed overzicht van de culturele voorzieningen, zoals theaters, galeries, bibliotheken en musea in de provincie.
De kaart droeg bij aan het toegankelijk en bereikbaar houden voor publiek van het brede culturele aanbod van Noord-Holland - van Hilversum in het zuiden tot Texel in het noorden. Uiteraard waren ook alle onderdelen van de Stelling van Amsterdam, behorend tot het UNESCO Werelderfgoed, op de kaart vertegenwoordigd.
De op Google Maps gebaseerde kaart maakte gebruik van het krachtige, door Tuesday ontwikkelde iDOC CRM systeem. In dit CRM systeem waren alle locaties opgeslagen en beschreven. Het publiek kon op de kaart zoeken met trefwoorden en de zoekresultaten verfijnen door te filteren op diverse criteria. Daarnaast konden selecties van het culturele aanbod worden geëxporteerd als CSV- of PDF-bestand.
Cultuurcompagnie Noord-Holland
Cultuurcompagnie Noord-Holland voerde een belangrijk deel van het cultuurbeleid van de provincie Noord-Holland uit en voerde daarnaast activiteiten uit op eigen initiatief en in opdracht van derden. Cultuurcompagnie ontstond in 2012 uit het samengaan van Stichting Kunst en Cultuur Noord-Holland en Stichting Cultureel Erfgoed Noord-Holland.