Ga direct naar inhoud

Nieuwe website Europees netwerk Cultuureducatie (ENO)

2Menu
2 september 2016

Voor het European Network of Observatories in the Field of Arts and Cultural Education (kortweg ENO) ontwerpt Tuesday het logo en realiseert ze een responsive website. Op de website wisselen de aangesloten observatoria onderzoekskennis en informatie uit over innovatie en activiteiten op het gebied van kunst- en cultuureducatie in Europa. De realisatie van de website sluit nauw aan bij de ervaring van Tuesday op het gebied van cultuur en cultuureducatie.

Cultuureducatie in Europa
ENO is in 2015 in Berlijn opgericht. ENO is gelieerd aan UNESCO. Het netwerk bestaat uit observatoria in twaalf Europese landen, die ontwikkelingen op het gebied van cultuureducatie in kaart brengen en vergelijkend onderzoek stimuleren en toegankelijk maken. Het netwerk bevordert de kwaliteit van cultuureducatie en de culturele diversiteit/transculturaliteit in en door cultuureducatie.

UNESCO International Arts Education Week
Jaarlijks organiseert het netwerk een openbaar evenement in de laatste week van mei in het kader van de UNESCO International Arts Education Week. In 2016 staat de UNESCO International Arts Education Week in het teken van kunst en cultuur met en voor vluchtelingen en asielzoekers. Het LKCA in Utrecht vormt het observatorium in Nederland dat wordt ondersteund door een advieskring van Nederlandse experts op het terrein van cultuureducatie.

Tuesday en cultuureducatie
Op het gebied van cultuureducatie realiseerde Tuesday de online Projectenbank Cultuureducatie en werkte Tuesday eerder onder andere voor:
cultuurclickgroningen.nl - Groningen
PleinC en cultuurindeklas.nl - Alkmaar
pier-k.nl en kunstencultuuropschool.nl - Hoofddorp

Bij het logo wordt gebruik gemaakt van het 'Flügelkreuz' van de Zwitserse kunstenaar Daniele Buetti.

Wat deed Tuesday

  • Grafisch ontwerp
  • Functioneel ontwerp
  • Technische realisatie (Drupal)
  • Nieuwsbrief ontwerp