Ga direct naar inhoud

Visuele identiteit WeCareMedical

2Menu
4 juli 2015

De opdracht voor het in Amsterdam gevestigde WeCareMedical BV was in eerste instantie: geef het merk diabetescentrale.nl meer vorm en breng de webshop in alle opzichten naar een volgend level.

In de verkenning van het merk werd steeds duidelijker dat ook WeCareMedical als moederbedrijf in tal van uitingen juist een belangrijke rol speelt. In overleg met de opdrachtgever is daarom besloten om eerst aandacht gegeven aan de visuele identiteit van het bedrijf achter verschillende succesvolle webwinkels en concepten in de zorg.

Gezocht is naar een merk en identiteit met de juiste balans tussen ondernemerschap en zorg, tussen vriendelijk en zakelijk. Kernbegrippen zijn: vitaliteit, zorg en betrouwbaarheid.
De drie merktekens zijn samengesteld uit de elementen boog (bouwen, ondersteunen), cirkel (centrum, zorg, bescherming) en blad/ellips (groei, gezondheid, vitaliteit). De bouwstenen kunnen in meerdere samenstellingen terugkomen in de verschillende merken die WeCareMedical voert.
De typografie is zowel open en vriendelijk als stevig en duidelijk.

Meer informatie: diabetescentrale.nl