Steeds meer bedrijven hebben een werken-bij website. Dat is een aparte website waar vacatures geplaatst kunnen worden. En dat is logisch: een goede werkenbij-website levert simpelweg meer sollicitanten op.
Met een werkenbij-site heb je een krachtige recruitmenttool om de juiste kandidaten te bereiken en ze enthousiast te maken voor jouw organisatie én je vergroot meteen je online vindbaarheid. Zeker in de huidige 'war for talent' speelt een conversie gedreven werkenbij-website dan ook een niet te onderschatten rol op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Terug naar Cases
Een aantrekkelijke, converterende en vindbare (SEO) werken-bij-website met Jobchain
We helpen je graag op weg bij het realiseren van jouw werken-bij-website

Vind de beste kandidaten in en buiten jouw regio

Met een goede recruitmentwebsite vind je gemakkelijker de beste kandidaten. In en buiten jouw regio. Tuesday is specialist in recruitment-websites. Vacatures, traineeships of stages plaatsen: geen probleem. Met een goede corporate recruitment website kun je zelfs in deze gespannen markt werkzoekenden vinden. Wij zorgen voor de techniek achter de werkenbij-website. Jij wordt ontzorgd bij het plaatsen van de vacatures, het controleren van teksten, het meten van de conversie/respons en als gewenst een naadloze aansluiting op het ATS-systeem.

Plaats snel goede vacatures

Maak gebruik van de supersnelle en zeer efficiënte Jobchain-technologie. De bewezen invoertemplates helpen je bij het vastleggen van de belangrijkste kenmerken van jouw vacatures. Op die manier voorzie je kritische kandidaten van alle informatie die ze nodig hebben. De kans op conversie wordt daardoor een stuk groter.

Employer branding / design en opzet van jouw werken-bij site (2)

Employer branding

Voor potentiële kandidaten is herkenbaarheid van jouw organisatie van belang. Tuesday heeft ruime ervaring in het realiseren van ijzersterke, responsive websites die volledig aansluiten bij jouw employer branding. We vertalen de huisstijl van jouw organisatie naar een aantrekkelijke website, of werken desgewenst samen met een externe vormgever aan een sterke recruitment site die het karakter toont van jouw organisatie en optimaal is ingericht voor conversie.
Een effectieve werkenbij-website gaat verder dan een simpele jobboard - het tonen van alleen een overzicht van alle vacatures en bijbehorende arbeidsvoorwaarden. Potentiële kandidaten willen voelen of ze erbij willen horen. Geef bijvoorbeeld de mensen binnen je bedrijf een gezicht.

Mobielvriendelijk

Bijna 1 op de 2 sollicitaties op recruitment- of vacature-website vindt plaats vanaf een mobiele telefoon. Daarom zijn onze werkenbij-websites geoptimaliseerd voor weergave op smartphones. Kandidaten hebben daardoor een snelle en geoptimaliseerde ervaring. Bij de realisatie van onze vacature-sites letten we waar mogelijk ook op toegankelijkheid, bijvoorbeeld voor mensen met een visuele beperking.

Waarom heb ik een aparte werken-bij-website nodig?

Het korte antwoord is simpel: meer sollicitanten. Een werken-bij-site werkt het beste als deze losstaat van de algemene website. Je algemene of corporate website is namelijk het visitekaartje van je bedrijf of organisatie. Terwijl de werken-bij-site het visitekaartje is voor jou als werkgever. Een gescheiden werkenbij-website is ook beter voor Google. Je rankt hoger bij de vacature-websites omdat er duidelijk wordt aangegeven dat het een recruitment website is gericht op werving. Uiteraard moet je wel de link leggen tussen beiden sites.

SEO-strategie voor recruitment: vindbaar en succesvol

We zorgen voor een heldere overzichtspagina met goede zoekmogelijkheden. En uiteraard voor een zoekmachine vriendelijke vacature-detailpagina met alle gegevens waar een kandidaat naar op zoek is: functietitel, omschrijving, salaris, benefits, functiecategorie, gewenst opleidingsniveau, … En heb je goed ondersteunende foto’s of een passende video bij de functie: dan is het super eenvoudig om deze op te nemen en te tonen bij de vacature. De vacature-detailpagina bevat ook alle gegevens voor Google for Jobs. Hierdoor zijn jouw vacatures nog beter te vinden op het internet!
Tot slot waar het om draait: de sollicitatie-button! Deze sluit óf naadloos aan bij jouw ATS-systeem óf werkt met een (AVG-proof) gebruiksvriendelijk formulier in de website waardoor jij direct per e-mail op de hoogte bent van de belangstelling van een nieuwe kandidaat.

Door de koppeling met ons ATS-systeem was het realiseren van een krachtige werken-bij website nog gemakkelijker.

Natasha Verel - Corporate Recruiter

Meten is weten

Jobchain beschikt over uitgebreide rapportage en een fijne analyse van trefwoorden en zoekopdrachten. Daarnaast voorzien we de recruitment-website standaard van Google Analytics of Piwik om het bezoek te meten.
Jouw werken-bij-website beschikt over een helder overzichtelijk dashboard met de belangrijkste KPI’s. Zoeken jouw kandidaten meer op mobiel of op tablet en desktop? Wat zijn de belangrijkste zoekwoorden die ze gebruiken? Welke functies zijn het meest gewild?

Loopbaanplatform
Effectiever personeel werven met een werken-bij website

Van vacature website tot loopbaanplatform

Een werkenbij-website is een van de pijlers van jouw online recruitment. Maar een goede arbeidsmarktwebsite is geschikt voor nog zo veel méér dan een verzameling vacature-postings. Om maar een aantal mogelijkheden te noemen: pre-boarding, kennis maken met de sfeer van jouw organisatie, aanbieden van testen, schetsen van carrièremogelijkheden, toelichting op het sollicitatieproces, tonen van de arbeidsvoorwaarden, uitleg van het onboardingproces, tonen van de bedrijfscultuur en -waarden, speciale doelgroepen-, campagnes- of landingspagina’s, … Dagelijks maken tientallen recruiters gebruik van de sterke mogelijkheden die de ondersteunende tools van Tuesday bieden.
Tip: geef op je website ook aandacht aan de kandidaten waar je op dit moment geen passende vacature voor hebt. Zorg dat het mogelijk is om ook een open sollicitatie te sturen.
Graag denken we met je mee over wat voor jouw organisatie nodig en (nu) haalbaar is en wat eventueel in de toekomst gerealiseerd kan worden.

Houd kandidaten scherp met job-alerts

Kandidaten kunnen heel eenvoudig een job-alert of vacature-alert aanmaken. Hiermee geven ze bijvoorbeeld aan in welk soort functie ze geïnteresseerd zijn of in welke regio ze zouden willen werken. Kandidaten kunnen daarbij aangeven of ze nieuwe passende vacatures iedere dag, week of maand per e-mail willen ontvangen. Uitschrijven op deze handige service kan heel eenvoudig door een afmeldlink onder iedere vacature-alert.

Multiposting: jouw vacatures doorplaatsen naar andere vacaturebanken of sociale media

Organisaties met meerdere vacatures maken vaak gebruik van een ATS-systeem (ATS = Applicant Tracking System, zoals bijvoorbeeld: Easycruit, AFAS, Connexys, Recruitee, Yellowyard, …). Gebruikt jouw organisatie een ATS-systeem dan is het realiseren van een krachtige werken-bij website nog gemakkelijker. Tuesday haalt de vacatures op bij jouw ATS-systeem en plaatst deze automatisch in jouw vacaturewebsite. Ook zonder ATS kun je jouw vacatures rechtstreeks vanuit de Jobchain-omgeving doorplaatsen naar andere vacaturebanken of social media zoals Twitter en Facebook. Zo genereer je eenvoudig een groter bereik.

Waarom een losse werkenbij-website en niet die van mijn ATS-leverancier?

Extra voordeel van een aparte werkenbij-site is de flexibiliteit. Wissel je van ATS-leverancier dan is dat niet meteen het einde van je website. Het ATS en de website zijn immers gescheiden. Je kunt dan de huidige werkenbij-site gewoon aan je nieuwe ATS koppelen. Door het ATS en jouw werkenbij-site apart van elkaar te ontwikkelen, met alleen een slimme koppeling ertussen, kun je jouw werkenbij-website helemaal afstemmen op jouw doelgroep en situatie.

Vacature-website bij de IKZORG-campagne
Tuesday heeft als een van de weinige digital agencies grote ervaring met het realiseren van recruitment websites

Misschien wel de meest ervaren digital recruitment agency in Nederland

Tuesday heeft als een van de weinige digital agencies grote ervaring met het realiseren van recruitment websites. Zo zijn we onder andere verantwoordelijk voor de vacature-website van de landelijke IKZORG-campagne (ontdekvacaturesinzorgenwelzijn.nl) en zorgen daarnaast voor de loopbaanplatfoms van 7 regionale werkgeversorganisaties met in totaal bijna 1.000 aangesloten werkgevers, en dagelijks meer dan 15.000 actuele vacatures.

Support nodig?

Als digital recruitment agency kunnen we organisaties op verschillende manieren ondersteunen. Onze betrouwbare, stabiele en goed bereikbare support helpt je ook ná livegang bij het oplossen van eventuele problemen of het beantwoorden van vragen.

Wil jij een (nieuwe) werken-bij website laten maken?

Wij helpen graag! Niet alleen met het ontwerpen en ontwikkelen van je werken-bij-website. Als gewenst adviseren ook bij het schrijven van de inhoud. Of we helpen jouw organisatie op weg bij het matchen op basis van skills.

Je kunt ons iedere dag van 09:00 tot 18:00 telefonisch bereiken op: 073 – 624 00 50 of mail naar jobchain@tuesday.nl
We horen graag van je.